Hned první zatáčka ke svodidlům dozná veliké změny. Nebude totiž možné opřít pravý zadní roh auta o svodidla. Zhruba ve vzdálenosti 1,5m od svodidel bude totiž postavená bezpečnostní bariéra z pneumatik. Snížit by se tím mělo jak riziko poničení závodních vozů ale také samotných nových svodidel. Pro jezdce to znamená, že výjezd ze zatáčky bude užší a pravděpodobně i rychlejší s menším úhlem.

Druhou velkou změnou je opravený kanál na levé straně propojovací rovinky. Hloubku starého kanálu si jistě vysoušela většina jezdců a ne výjimečně to končilo defektem, nebo dokonce poničením ráfku. Nyní bude možné bez jakýchkoliv obav využít celou šířku rovinky na přehození auta.

Další zajímavá změna je v propojení dvou pravých zatáček. Jistě si všichni pamatujete, že trať zde lemovaly zatravňovací dlaždice. To už je minulostí a úniková zóna byla nově vyasfaltována. Clipping zóna však zůstane na svém původním místě, tedy na obrubníku. Opět to ale znamená snížení rizika defektu. Fotografové však budou ochuzeni o akční snímky s odlétávající hlínou.

Asfalt použitý na finální vrstvu je velmi jemný a po testování musíme říci, že i mnohonásobně přívětivější k pneumatikám. Zvýšila se také přilnavost, navíc zmizí i „legendární“ změna adheze za mokra, při přejíždění různých asfaltových záplat. Začátek, konec a iniciační zónu můžeme očekávat podobně jako v minulých letech, tady zůstává vše při starém.

Diváci se mohou těšit na velice napínavé závody, protože je odlišný nejen povrch ale také driftovací stopa. Jak se s tím kdo popere zjistíme už za pár dní, 15.-17. září v Sosnové.

Lukáš.