O driftování

Jak se drifty hodnotí?

Celosvětově se ustálilo hodnocení driftů podle japonských pravidel, kde drifty vznikly a pro českou drift serii platí tedy toto:

Základními hodnocenými parametry jsou:

rychlost driftu úhel driftu průjezd kolem Apexů-bodů těsného průjezdu vytváření tlaku v tandemové jízdě na soupeře schopnost adaptace na jízdu soupeře napojování jednotlivých driftů celkový dojem z ovládání vozidla v driftu Zásadními chybami je:

přetočení vozidla o 180 stupňů nebo zastavení vozidla vyjetí z trati celým objemem vozidla pohyb po trati bez driftování po více jak 30% délky trati technická závada mající za důsledek nepojízdnost vozidla vyjma poškozené pneu na zadní ose Kvalifikace:

Jezdec musí jet vytyčenou trasu co nejpřesnějí, v co největším úhlu a plynule. Pokud porota spozoruje nějaké nadbytečné korekce při driftu, jezdec přichází o body. Ty se rozdělují podle obtížnosti tratě a počtu zatáček, typicky 10bodů za projetí Apexu do 1m, 5-10bodů za každou zatáčku a 25-30bodů za osobní ohodonocení. Z kvalifikace postupuje TOP16 jezdců do tzv.tandem battlů. K.O. tandemové jízdy TOP16:

systém jízd je založen na postupu z kvalifikace, kdy první nasazený je první z kvalifikace, k němu druhý je poslední z kvalifikace atd. ( obrázek č.1 ) postup do dalších jízd je dán pavoukem, např.jako v tenise, tedy do dalších jízd postupuje vítěz tandemové jízdy. Tandemové jízdy jsou vždy 2kolové s výměnou pozice vedoucího jezdce. Jízda v tandemové jízdě(tandem battle):

je drift dvojice, kdy ten druhý atakuje prvního s cílem jet za ním co v nejmenší vzdálenost a donutit ho tak k chybě. Vše se musí dít při pohybu vozidel v driftu. Jedou se 2 kola s výměnou pozice prvního.Pokud dojde u druhého vozidla ke ztrátě driftu a pojede rovně, předjede prvního, předjetí není hodnoceno jako vítězství v jízdě, právě naopak. Posuzuje se vytvářený tlak druhého na prvního a současně drift styl, rychlost driftu, úhly driftu obou jezdců, schopnost adaptace na soupeřovu jízdu. Klasifikace v tandemové jízdě:

Každá jízda je pro každého jezdce hodnocena max. 10 body, kdy rozhodčí určí na základě jízdy poměr bodů obou jezdců ( např. 6/4,3/7,2/8,5/5 atd. ). Pokud je to nerozhodně tedy 10/10, musí dojít k opakování tandembattlu. Maximum opakování je 3. Potom musí rozhodčí určit vítěze jízdy. Rozhodčí mohou přihlédnout k datům z Drift Boxů nebo záznamu z kamery. Obrázek 1 - Systém pavouka tadnembattlů TOP16

SPORTOVNÍ ŘÁD CZECH DRIFT SERIES