RD7 Transport Projekt MOST PRO/SEMI-PRO

V Mostě se ještě o titulech nerozhodlo
Tento víkend proběhl další, v pořadí už předposlední, závod pro kategorii PRO a SEMI-PRO, kdy závodníci zavítali již podruhé tento rok na Autodrom MOST. Celkem se registrovalo 30 závodních speciálů, z toho 10 v kategorii PRO a 20 v SemiPro. V obou skupinách ještě není rozhodnuto o mistrovských titulech, takže tento závod sliboval zajímavé souboje a napínavé závodění. A to se i potvrdilo.
Už v pátek dopoledne všichni jezdci rozbalili svá depa, aby mohli využít každou minutu tréninků a připravili se tak na důležité souboje, zejména pak ti, kteří jsou na špici šampionátu a chtěli si své umístění pojistit. Naštěstí prognózy v předpovědi počasí byly příjemné a to se i vyplnilo, pouze v pátek lehce sprchlo, ale jinak celý víkend byla trať suchá a podmínky se neměnily, takže se jezdilo co to šlo. Díky skvělé trati, únikovým zónám a kvalitnímu zajištění okruhu, vše probíhalo bez vážnějších karambolů a haváríí. Pouze Lukáš Hájek musel odstoupit kuli poruše kardanu.
Sobotní ráno probudilo jezdce opět příjemné teplé počasí a sluníčko a všichni se mohli pustit do další várky tréninků, drifttaxi a naplno se připravit na odpolední kvalifikace. Jako první měli kvalifikaci jezdci skupiny SemiPro. Trať měli standardně svojí, trochu pomalejší, ale za to dost technickou, takže už malá chyba v nástřelu znamenala, že pak zbytek jízdy byl dost komplikovaný. To ale favoritům skupiny nikterak nevadilo a "poloprofíci" si rozdali pořadí do nedělních battlů. Nejlepším v kvalifikaci byl David Mrlina, druhá Melanie Morcinková, která se po delší odmlce vrátila na startovní rošt a trať jí perfektně sedla, třetím byl Jan Hejda. Dosavadní lídr šampionátu Dominik Kouba byl nakonec až osmý, jelikož se trápil se servem a jeho motor nejel jak by si představoval.
Hned po kvalifikaci SemiPro se na start seřadili všichni profíci a zahájili své jízdy. Na jejich rychlé trati kvalifikace odsýpaly a všichni ji bez větších problémů zvládli. Možná právě ta rychlost byla pro ně to nejtěžší, jelikož nástřely ve 120km/h dost často auta vynášely až k samé hranici asfaltu, občas i koly mimo něj. Nejvckrát snad vystrčil kolo mimo i dosavadní lídr kategorie Michal Reichert, který jezdil úplně na hraně. Nakonec mu to vyneslo pouze sedmé místo, ale i tak věděl, že do nedělních soubojů nastoupí. Sobotní den ovládl s přehledem Stanislav Bezouška, se svým "čokoládovým" červeným BMW a následoval ho s 10.bodovou ztrátou Luboš Ďurin a Jánosz Onódi. Martin Mašek měl problémy s výkonem svého agregátu, kdy zohýbal ventily a musel do noci svůj motor opravovat, což se mu ale bohužel stalo osudným, jelikož sice po úspěšné opravě v nočním klidu motor startoval a vytáčel a tím porušil sportovní řád autodromu Most a musel být tedy diskvalifikován, což je pro něj obrovská škoda, jelikož bude muset v Brně zajet opravdu dobrý výsledek, aby se mu povedlo dostat se na pomyslnou celkovou bednu.
Neděle už byla o poznání nervóznější, ikdyž počasí opět pozitivní, lehce zataženo, ale bez deště. Rychlá várka tréninků pro obě kategorie a kolem oběda se mohlo začít se závodem. Nejdříve opět kategorie SemiPro. Jelo se Top16 a hned v první rozjížďce musel ze závodu odstoupit Dominik Kouba, který s ulomeným ramenem nemohl pokračovat, ikdyž si vyžádal čas na opravu, nestačilo to. Stejně tak se trápil David Mrlina, který každý battle přicházel postupně o převody v převodovce, kdy nakonec poslední battle o 3.místo mohl jet pouze na 2 stupeň, ale nakonec to raději vzdal a odstoupil, tím nechal Melanii Morcinkové jisté 3.místo. Ta však ale celý závod předváděla krásné jízdy a umístění si opravdu zasloužila. Do finále se nakonec probojoval vcelku hladce ostřílený Michal Šubrt, který si chtěl spravit chuť po méně vydařeném předchozím závodě a proti němu se postavil jeden ze zahraničních jezdců Atkociunas Arunas, který nakonec postoupil přes Jana Hejdu a právě i Melanii, bohužel ale nakonec jeho modré velké BMW s kompresorem nestačilo na Michalův výkon a tak se musel spokojit pouze s druhou příčkou a Michal Šubrt tedy nakonec neporažen zvítězil.
V kategorii pro se sice jel pavouk také Top16, ale nakonec jen s 9 auty. Několik jezdců tedy svůj závod zahájitli tzv. ByeRun, kdy je potřeba projet kvalifikační stopou celou trat a pak se už v TOP 8 postavili proti svým soupeřům. I tak krátká startovní listina nakonec ale připravila spousty zážitků. Přetočení Gabriela Kockasze a následný náraz Michala Vychodila, ktery to nedobrzdil, prasklá poloosa Davida Mourka těsně před jízdou, kdy ji naštěstí stihnul v limitu vyměnit a nebo několik opakovaných jízd, kdy byly výsledky natolik shodné. Do Semifinále se nakonec probojoval Stanislav Bezouška, Michal Reichert, Ladislav Bezouška a právě David Mourek. Ten nakonec podlehl Standovi a Láďa Michalovi, takže Láďa s Davidem měli nastoupit o boj o 3.místo, kdy ale bohužel Ladislavovo červené BMW řeklo ne a začaly problémy s chlazením. On bohužel tolik štěstí jako předtím David neměl a ani 5 minutový interval na opravu nestačil, takže musel odstoupit a David tak jízdu vyhrál. Finále bylo asi nejlepší, jaké jsme mohli chtít. Dvě auta s celkovým výkonem přes 1600 koňských sil, dva zkušení a nebojácní závodníci. Byl to nádherný, těsný a ukázkový soboj, kdy ani jeden v našich očích není poražený, ale porota nakonec dala víc bodů Michalovi a ten se tak postavil na první místo. Krásný zážitek.e
Jsme opravdu rádi, že do Mostu opět můžeme jezdit, tešíme se sem zase příští rok a jak se říká: #dyckymost. Teď už se ale musíme vrhnout na přípravu finálového závodu, který se jede hned další víknd a to na Automotodromu v Brně, kde je už opět startovní listina plná jmény třeba z Maďarska, Polska, Slovenska, Německa a to slibuje krásnou podívanou. A hlavně, až v Brně se rozhodne o mistrech v obou kategoriích, protože Most ještě trochu zamíchal kartami. Tímto vás tedy do Brna zveme a těšíme se na další neopakovatelné zážitky.
Driftu Zdar