Sosnová, je už legendární pojem mezi závodníky, ale pro driftery je to taková česká Mekka Driftu. To se opět potvrdilo, když tento Českolipský okruh hostil už 5. závod Transport Projekt Driftchallenge Semi-Pro a Pro, včetně vloženého minizávodu Street jezdců.

 

V pátek po poledni se depo probudilo do barev všech týmů a dočasně se zde ubytovalo bezmála 50 závodních strojů. To opět slibovalo neustálou dávku vůně spálených gum, řvoucích motorů a nezapomenutelných momentů. A to se potvrdilo už v pátek odpoledne, kdy začaly volné tréninky. Porota a pořadatel závodu, jak už je zvykem, jezdcům trať připravili podle reakcí jezdců na výbornou a tak si všichni tréninky užívaly. Večer po jejich ukončení v depu panovala pohodová atmosféra a všichni se už těšili na sobotu, kdy začne ten pravý závod.

Sobotní ráno až do odpoledne bylo věnováno další várce tréninků a drift taxi, které diváci hojně využívali.  Do závodu mohli nastoupit i 4 jezdci z kategorie Street a to na divokou kartu pořadatele, aby se utkali v battlech a možnosti postupu do skupiny SemiPro 2019. Bohužel tréningy sebou přinesly i nějaké karamboly, které jsou pro diváky sice velice atraktivní, ale teamům to přidělává starosti. Jeden z největších zažil Martin Mašek, který své BMW E34 Turbo poslal čelně do zdi a zdálo se, že je pro něj závod u konce. Těsně před kvalifikací a rozsáhlé škody nezvěstily nic dobrého. Jeho team NightGarage se ale nevzdal a začalo se ihned „šroubkovat“, jak Martin řekl v rozhovoru pro diváky. Co víme, auto bylo funkční někdy kolem 5:00 hod ráno. Ne nadarmo je název týmu jaký je.

 

Do odpoledních kvalifikací nejprve nastoupili jezdci STREET. Nejlepším z nich byl Jan Mičulka. Po nich nastoupili jezdci SemiPro, kde bylo znát vzrůstající kvalita jízd a techniky.

 

Nejlepším byl nakonec David Mrlina, před Filipem Vimpelem a Janem Hejdou. V kategorii PRO se nakonec jelo jen část jízd, protože se po souhlasů všech jezdců do závodu na poslední chvíli přihlásil Michal Raichert a Daniel Janota a také Martin Mašek, který tedy dostal čas na opravu svého auta. V sobotu večer se tedy ještě nevědělo kdo přesně pojede, ale bylo jasné, že TOP16 přinese nádherné battle.

 

Nedělní ráno je vždy trochu více nervózní, nejen díky většímu počtu diváků na tribunách a v depu, ale hlavně kuli tomu, že už se jede to nejhlavnější. Hned v 10:00 hod ráno, měli možnost jet své kvalifikace tři „opozdilci“ z PRO kategorie. Všem se povedly, dokonce Michal Raichert skončil celkově na 3.místě a mohl se tak sestavit finálový pavouk. Poté si odjeli svůj závod Streetaři, kdy nejlepším byl Jan Mičulka.

 

Nic už nebránilo tomu, aby skupina SemiPro mohla začít také. Začalo se TOP32, kdy už v těchto rozjížďkách bylo díky nerozhodným výsledkům několik opakování a nakonec se do top4 dostal Maik Elbert (DE), Dominik Kouba, Lukáš Bubeníček a David Mrlina.

Lukáš je v této sezóně benjamínkem skupiny, ale nenechal se zahanbit a nakonec všechny se svým dlouhým, velkým „pětkovým“ BMW porazil. Bojoval dokonce i proti o dost silnějším autům. Druhý nakonec skončil Dominik Kouba a třetí místo vybojoval David Mrlina.

 

Po skončení battle Street a SemiPro následovala pauza, autogramiáda jezdců a oblíbené představení všech jezdců. V rámci toho, ale jako překvapení vystoupila Olga Lounová a celá drifterská rodina poděkovala Aleši Sílovi, za ten obrovský přínos pro český drift. Opravdu si zaslouží velký respekt.

 

Odpoledne nastoupili na trať „profíci“, kteří do té doby jen sledovali jejich kolegy z ostatních kategorií. Trénovali hlavně v battlech, což nejvíce ocenili diváci a zároveň se jezdci mohli seznámit s jízdou svých soupeřů. Pak už ale začalo vše na co se celý víkend čekalo. Všichni závodníci v TOP16 se seřadili po dvojicích podle pavouka a závod se mohl odstartovat. Bohužel nenastoupil Daniel Janota, který v nedělních trénincích také havaroval a poškodil elektroinstalaci svého vozu. Rozjížďky v TOP16 byly také okořeněny o další karambol a to když Jakub Krygier (PL) při své „Lead run“ trefil zeď a vyhodil do trajektorie „chasera“ Davida Levičky gumy, co chránily svodidla a ten už nemohl nic udělat a narazil do nich.

Byla to velká škoda, protože David poprvé od začátku sezony konečně se svým novým motorem jezdil bez technických problému celý víkend předváděl hezké výkony, což potvrdilo i 7.místo v kvalifikaci. Nehoda pro něj bohužel znamenala konec. Sice battle vyhrál, i díky předešlé jízdě, ale i přes to, že mechanici teamu z DF Performance auto opravili, nebylo bezpečné, aby dál pokračoval, což potvrdila testovací jízda, kdy auto bylo dost nestabilní.

 

Do top4 nakonec postoupili ti nejsilnější jezdci. Michal Raichert, Marco Zakouřil, David Mourek a překvapením byl Martin Mašek, který doslova vzkřísil svůj stroj. Nejtěsnější battle tohoto čtyřboje byl asi souboj Marca a Michala, kdy rozestup mezi auty byl na centimetry a všichni na tribunách jen trnuli.

Nejrychlejším, nejpřesnějším a nejlepším se ale stal právě Martin Mašek, který prošel přes Davida Mourka, který se trápil s poškozeným diferenciálem a nakonec skončil na 4.místě. 3.pozici vybojoval Michal Raichert, stejně jako v kvalifikaci a druhý tedy Marco Zakouřil, který před finálovým battle musel vyměnit svou BMW M5 za úplně novou BMW M2, kterou vystavoval v depu jen proto, že ji v týdnu odváží na trajekt, jelikož s ní v listopadu bude závodit a representovat ČR v Japonsku. Bylo znát, že auto funguje perfektně, ale přeci jen, sednout po celém víkendu z 5ti metrového auta do o metr kratšího, rychlejšího, není ani pro Mistra z GEOS Drift Teamu jednoduché a i to trochu pomohlo Martinovi a jeho „pětkovému“ BMW k celkovému prvnímu místu. Takže doslova do konce závodu nebylo jasné jak to dopadne a diváci na tribunách určitě nemohli litovat, že se na závody dojeli podívat. Bylo to doslova dechberoucí.

 

Nyní nás čeká „klidnější“ závod, tentokrát Finálový a to Transport Projekt Gymkhana v Olomouci u obchodního centra Olympia, který se pojede jako duální. V olomouci pojedeme poprvé a těšíme se.

 

Driftu zdar a brzy na viděnou.